IDENTIFICAȚI-VĂ STILUL DE ÎNVĂȚARE

Bifaţi care consideraţi că vi se potrivesc.

Acest chestionar permite identificarea relativă a tipului dominant de învățare și strategiilor
preferate de învățare, nepunându-se problema ierarhizării lor.

   Nume Prenume:
Adresa de e-mail :

Nr

Crt.

Enunţuri

Întotdeauna

De obicei

Câteodată

Rar

Niciodată

4

3

2

1

0

1.

Îmi amintesc mai bine lecţia dacă ascult decât dacă o citesc.

2.

Folosesc mai bine notiţele scrise în clasă, decât explicaţiile orale.

3.

Îmi place să i-au notiţe ca să le pot folosi ulterior.

4.

Mi-e cam greu să folosesc foarfeca atunci când tai carton.

5.

Prefer ca schemele şi desenele să îmi fie explicate de profesor.

6.

Îmi place să lucrez cu uneltele.

7.

Prefer schemele,tabelele şi diagramele.

8.

La ora de muzică diferenţiez uşor sunetele muzicale.

9.

Îmi amintesc cel mai bine dacă scriu de câteva ori ceea ce citesc.

10.

Mă descurc bine cu hărţile şi pot folosi indicaţiile acestora.

11.

Mă descurc mai bine cu materiile teoretice ascultând expuneri sau înregistrări pe casete.

12.

Îmi place să mă joc cu monedele şi cheile prin buzunar.

13.

Învăţ mai bine ortografia unui cuvânt repetând literele acestuia cu voce tare decât scriindu-l

14.

Înţeleg mai bine ştirile pe cre le citesc din ziar decât dacă le aud la radio.

15.

Îmi place sa mestec gumă sau să mănânc ceva în timp ce studiez.

16.

Încerc să ţin minte ceva fixând imaginea respectivă în minte ca pe o fotografie.

17.

Învăţ uşor enunţurile urmărindu-le cu degetul în timp ce citesc.

18.

Prefer să ascult o emisiune radio decât să citesc.

19.

Sunt priceput la dezlegarea jocurilor de cuvinte.

20.

Prefer să citesc despre o anumită temă decât să discut despre ea.

21.

Prefer să ascult ştirile la radio decât să citesc un ziar.

22.

Îmi place să obţin informaţii despre subiectele interesante citind materiale diverse despre acestea.

23.

Mă simt bine dacă-i ating pe alţii(când dau mâna sau îi bat pe umăr).

24.

Prefer indicaţiile orale date de profesor decât cele găsite în manual.


Sursă: Claudia Hodoş (coordonator), Viitorul începe azi. Ghid metodologic de orientare şi consiliere şcolară,
Editura MAGISTER, Sibiu, 2005